29 marca 2015

Ptasie mleczko

 Pyszne ciasto na nadchodzące Święta i nie tylko :) Smakuje dzieciom i dorosłym . Niesamowite chwile podczas jedzenia gwarantowane ;) Przepis znalazłam w gazetce " Najlepsze ciasta " i rzeczywiście nie zawiodłam się na smaku :) Troszeczkę zmodyfikowałam zmieniając ilości niektórych składników :)

Przepraszam za słabą jakość zdjęć .

Wymiary blaszki : 24 x 29 cm
Temp. pieczenia : 180 C
Czas pieczenia : 20 - 25 minut







Składniki :
Ciasto :
  • 5 jaj
  • 3/4 szkl. cukru
  • 4 łyżki mąki pszennej 
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 3 łyżki kakao
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
Masa serowa:
  • 500 g śmietanki 30 %
  • 600 g serka waniliowego
  • 2 op. galaretki cytrynowej
  • 2 łyżki cukru pudru
Polewa:
  • 1 szklanka mleka
  • 200 g mlecznej czekolady
  • 2 łyżeczki czubate żelatyny
Sposób przygotowania :
Ciasto :
  1. Oddzielamy żółtka od białek. Białka ubijamy na sztywną pianę.
  2. Do piany dodajemy 3/4 szkl. cukru i żółtka. Dokładnie miksujemy.
  3. Do masy wsypujemy przesianą mąkę z  proszkiem do pieczenia i mąką ziemniaczaną. Na koniec dosypujemy kakao.
  4. Tak przygotowany biszkopt wylewamy na blaszkę pokrytą papierem do pieczenia.
  5. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 C i pieczemy ok. 25 minut .
Masa serowa:
  1. Galaretki rozpuszczamy w 1 szklance gorącej wody i odstawiamy do wystygnięcia.
  2. Schłodzoną śmietankę ubijamy , po czym dodajemy cukier puder i serek waniliowy.
  3. Następnie do masy dodajemy tężejącą galaretkę i całość wymieszać.
  4. Taka masę wykładamy na wcześniej upieczony i wystudzony biszkopt.
Polewa:
  1. Do 1 szklanki mleka wsypujemy 2 łyżeczki żelatyny .
  2. Dokładamy połamaną czekoladę .
  3. Należy zagotować cały czas mieszając.
  4. Odstawiamy do wystygnięcia.
  5. Na koniec rozlewamy na ciasto. 
  6. Wstawiamy do lodówki najlepiej na całą noc .
Smacznego :)


58 komentarzy:

  1. Czekolady można więcej dać?

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam to ciasto jest przepyszne polecam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Polecam Gorąco :) kolejne ciasto z tego bloga , którym zrobiłam furorę za granicą . Nie mogli się nachwalić , jest tak dobre .. !!! Tak jak wygląda tak samo smakuję .
    Jeszcze raz polecam
    Iwona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwono nawet nie wiesz jaką radość mi przynoszą takie komentarze jak ten Twój :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  5. Jakich serków pani użyła ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uzylam serkow waniliowych Rolmlecz :)

      Usuń
    2. Przepyszny :-)

      Usuń
    3. Serek homo czy inny Philadelphia ?

      Usuń
    4. Ja uzylam zwyklych homogenizowanych :)

      Usuń
  6. Chciałam dzisiaj wypróbować te pyszności niestety mam tylko tortownice, będzie jakiś problem? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedyny problem jaki moze byc to taki, ze ciasto moze wyjsc za wysokie. Radzilabym w takim razie wykorzystac tortownice jak najwieksza :) Abo zmniejszyc skladniki ;)

      Usuń
  7. Wypróbowałam ostatnio to ciasto, wszystko wyszło dobrze oprócz polewy, która jest trochę lejąca. Jakiej żelatyny użyłaś, dać więcej?

    OdpowiedzUsuń
  8. witam,
    zrobiłem to ciasto wg przepisu, wszystko ok poza polewą - była lejąca. Dać więcej żelatyny?

    OdpowiedzUsuń
  9. Pycha!!!pycha!!!bardzo pycha!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja rowniez polecam przepis

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciasto pycha:-) polecam przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  12. Witam mam pytanie czy przez cytrynowe galaretki nie dodają smaku "cytrynowego ptasiego mleczka"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiscie,odrobinke jest wyczuwalna,ale mi nie przeszkadzala :)

      Usuń
  13. Mam pytanie. Biszkoptu nie trzeba nasączać?

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam pytanie. Biszkoptu nie trzeba nasączać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie nasaczalam :) biszkopcik nie jest suchy,wiec nie trzeba ;)

      Usuń
  15. uwielbiam ptasie mleczko! a takie domowe to już w ogóle!! :)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mozna zamiast galaretki do masy serowej dodac zelatyne?

    OdpowiedzUsuń
  17. a jak dodam zamiast smietanki 30% taka smietane do ubijania z mlekiem ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno mi powiedziec, nie praktykowalam :) radzilabym jednak uzyc smietanki 30%, taka wersja jest bezpieczniejsza ;)

      Usuń
  18. CZY SEREK MOZE BYC WANILIOWY Z WIADERECZKA TAKI JAK DO SERNIKA

    OdpowiedzUsuń
  19. A można dac waniliowa galaretke?? Nie przepadam za cytrynowym ptasim mleczkiem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze? nie slyszalam o waniliowej galaretce,ale jesli jest to jak najbardziej jestem za :)

      Usuń
  20. Bardzo dobre ciasto, ale biszkopt jak dla mnie za suchy. Zdecydowanie nasączać.

    OdpowiedzUsuń
  21. zgadzam sie z przedmowczynia biszkopt stanowczo za suchy, gora super

    OdpowiedzUsuń
  22. Pyszny pomysł! :) Chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  23. wygląda smakowicie , aż mam chęć spróbować zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  24. Mam pytanie co do polewy, bo w przepisie jest żeby wszystko , łącznie z żelatyną, zagotować... a ja zawsze myslałam,że żelatyna po zagotowaniu traci swoje własciwosci żelujące... to jak to jest? :) pozdrawiam,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasiu należy zrobić tak jak jest w przepisie :) pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  25. Witam moje pytanie brzmi.....czy do ciasta daje się tłuszczbo w przepisie nie widzę???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dodaje sie tluszczu tylko te skladniki ktore sa napisane :)

      Usuń
  26. Z okazji moich jutrzejszych imienin zrobię to ptasie mleczko :) mam nadzieję że wyjdzie

    OdpowiedzUsuń
  27. SUUUUUPPPPERRRRRR! POLECAM. POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja zrobiłam z galaretka truskawkowa I dodałam 1/3 gorzkiej czekolady i tez wyszło pycha

    OdpowiedzUsuń
  29. Robiłam z truskawkowa galaretkai wyszlo pyszne genialne ciasto tylko problem delikatny z polewa.. Po dodaniu żelatyny roztopione czekolady zzelowaly się ba cieście nie wiem czy o taki efekt chodziło, ja myślałam ze polewa będzie krucha czekolada zastygniętą a ona niestety byla jak galaretka tylko ze czekoladowa 😊 ale mimo wszystko przepyszne!!!! :*
    Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  30. Na dużą blachę 2x porcje z przepisu czy 1,5? Jak myślisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zalezy jak duza posiadasz blache? Jesli bardzo duza to zrobilabym 1,5 porcji :)

      Usuń
  31. Czy ser moze byc zwykly taki jak do sernika?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moze byc, tylko ze bedzie wtedy bardziej ciezki i zbity.

      Usuń
  32. ja swój biszkopt nasączyłam i powiem szczerze ,że przepyszne to ciasto.

    OdpowiedzUsuń
  33. Witam Serdecznie. Na tegoroczne święta skorzystałam z Pani przepisów. To ptasie mleczko było jednym z nich. Wyszło fantastyczne i przepyszne! Dzieci (dorosłe już) nie mogły się go nachwalić. Ale ja zrobiłam podwójną porcję pianki. Dziękuję bardzo i życzę wszystkiego najlepszego w Nowym Roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, bardzo sie ciesze, ze ciasta smakowaly :) Zycze samych pomyslnosci w Nowym Roku :)

      Usuń
  34. Mam pytanie. Jakiej śmietanki użyłaś?

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz