21 września 2014

Ciasto Krówka - rewelacja

Od samego patrzenia na to ciasto ślinka leci a cóż dopiero móc go spróbować , to już istny raj :) Wcale nie przesadzam , bo ciasto miodowe przełożone bitą śmietaną wzmocnioną galaretką cytrynową , musi smakować :) Przepis znalazłam na blogu Danusi - Kuchnia Danusi.



Wymiary blaszki : 24 x 29 cm
Czas pieczenia : 2 x po ok. 30 minut
Temp. pieczenia : 190 C


Składniki:
Ciasto miodowe :
  • 500 g mąki 
  • 2 jajka
  • 4 łyżki miodu
  • 100 g masła
  • 16 g cukru wanilinowego
  • 1 łyżeczka sody
  • 1/2 szkl. cukru

Masa śmietankowa:
  • 500 ml śmietanki 36 % ( ja użyłam 30 % )
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 1 galaretka cytrynowa
  • 1 op. śmietan fixu
  • 200 g orzechów włoskich
  • 1 puszka masy kajmakowej

 
Sposób przygotowania:
Ciasto miodowe:
  1. Na blat wysypać mąkę dodać masło, jajka, miód , oba cukry i sodę.
  2. Zagnieść ciasto.
  3. Podzielić na dwie części i piec każdą część z osobna.
  4. W piekarniku nagrzanym do 190 C ok. 30 minut.
Masa śmietankowa:
  1. Cytrynowa galaretkę rozpuścić w 1 szklance gotowanej wody.
  2. Poczekać aż galaretka ostygnie.
  3. Ubić śmietankę ( musi być zimna ) w trakcie ubijania dodać  cukier puder. 
  4. Wlać zimną galaretkę i wylać masę śmietankową na 1 placek miodowy.
  5. Następnie przykryć drugim plackiem miodowym.
  6. Na wierzch wylać masę  kajmakową ( wcześniej podgrzać w garnuszku z wodą - będzie wtedy łatwiej wylać z puszki ) 
  7. Posypać orzechami włoskimi na sam koniec.
Smacznego


19 komentarzy:

  1. Czy można prosić o wymiary formy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo przepraszam , nie dopisałam w poście , zaraz to uczynię :) 24 x 29 cm . Pozdrawiam

      Usuń
  2. Wygląda fanastycznie! Oj wiele bym dała by zjeść chociaż maleńki kawałeczek...

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda niesamowicie! Wspaniały przekładaniec :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To moje ulubione ciasto...mniam:)
    jednak ja nie dodaje galaretki do śmietany, a tylko zagęstnik do ubijania śmietany. Z galaretka ładniej wyglada, ale smakuje o niebo lepiej z zagestnikiem:))

    OdpowiedzUsuń
  5. wyglada niesamowicie

    OdpowiedzUsuń
  6. Pycha, ale ja osobiście zamiast masy śmietanowej z galaretką cytrynową zrobiłam krem karpatkowy do środka i też było bardzo pyyyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chcialam zapytac czy galaretka ma byc w temperaturze pokojowej plynna czy juz tezejaca??

    OdpowiedzUsuń
  8. Ma być chłodna , ja na chwilkę włożyłam do lodówki i później połączyłam z ubitą śmietanką :) smacznego :) myślę natomiast , że jeśli będzie stała w temp. pokojowej to też nic jej nie zaszkodzi i można łączyć ze śmietanką . Tężejącej nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. śmietankę 30-stkę ubić od razu ze śmietan-fixem ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpierw ubiłam śmietankę a jak juz śmietana nabrała takiej konsystencji jaką chciałam to dodałam fixy i lekko wymieszałam .

      Usuń
  10. ciasto wyszło jak kamień dopiero na drugi dzień można ukroić,najlepsza masa,ale słodkie jak cholera

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasta z dodatkiem miodu niestety wymagają troszkę cierpliwości ;) miękkości nabierają na drugi dzień .

      Usuń
  11. Ile gram powinna mieć puszka użytej masy kajakowej? Widziałam po 700 i 400 gram i nie wiem, którą kupić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :) chodzi o tą większą puszkę . Pozdrawiam

      Usuń
  12. Pyszne a ja zamieniłam galaretkę z serkiem mascarpone. Nie było tak słodkie.

    OdpowiedzUsuń
  13. ciasto rewelacja pychota polecam

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz