22 czerwca 2014

Wieniec frankfurcki

Wieniec czyli babka a'la torcik. Przepis na ten torcik znalazłam w książce " Domowe wypieki" i postanowiłam właśnie ten przepis na ten  torcik wypróbować, troszkę go zmodyfikowałam. Myślę , że najlepiej smakuje 2 dni po upieczeniu . Robi się lekko wilgotny i ciasto piaskowe ładnie łączy się z kremem budyniowym.
Może to być również propozycja z okazji Dnia Taty :)


 Foremka do babki
Temp. pieczenia : 180 C
Czas pieczenia : 40 - 45 minut




Składniki:
Ciasto:
  • 350 g mąki pszennej
  • 200 g cukru
  • 4 jaja
  • 250 g masła
  • 1 torebka cukru waniliowego 16 g
  • 100 g mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
Krem:
  • 4 żółtka
  • 120 g cukru ( można spokojnie dodać mniej , bo krem jest dość słodki)
  • 40 g mąki ziemniaczanej
  • 500 ml mleka
  • cukier waniliowy ( albo laska wanilii)
  • 250 g masła ( w przepisie jest 350 ale ja zmniejszyłam ilość )
  • dżem z czarnej porzeczki
Krokant:
  • 150 g płatków migdałowych
  • 10 g masła
  • 60 g cukru ( użyłam cukru brązowego)
Sposób przygotowania:

Ciasto
  1. Masło należy ubić mikserem na puszysta masę.
  2. Cukier wymieszany z cukrem waniliowym dodawać do masła.
  3. Jajka stopniowo dodawać i każde miksować ok. 1/2 minuty.
  4. Mąkę z mąką ziemniaczaną i proszkiem do pieczenia , przesiać i dodać łyżkami do ciasta.
  5. Piekarnik nagrzewamy do 180 C , blaszkę pokrywamy papierem do pieczenia i pieczemy ok. 40-45 minut.
Krem:
  1. Żółtka ucieramy z  50 g cukru i z mąką ziemniaczaną. Dolać 125 ml mleka i zmiksować.
  2. Resztę mleka zagotować z resztą cukru i cukrem waniliowym albo laską wanilii .
  3. Zdjąć garnek z ognia i wlać mieszankę z żółtek i cały czas mieszać.
  4. Następnie znowu zagotować całą masę cały czas mieszając.
  5. Zdjąć z ognia i ostudzić , co jakiś czas mieszając , aby nie powstał kożuch.
  6. Masło o temp. pokojowej utrzeć samo a następnie dodawać partiami budyń.
Torcik:
  1. Babkę przekrajamy dwa razy w poprzek .
  2. Dolny blat posmarować dżemem  , ułożyć drugi blat, lekko docisnąć i posmarować kremem.
  3. Położyć trzeci blat i również posmarować kremem i ostatni blat. 
  4. Na koniec smarujemy cały wieniec pozostałym kremem. wraz z bokami.
 
Krokant:
  1. Prażymy na patelni migdały z masłem i cukrem , cały czas mieszając.
  2. Tak otrzymaną masę studzimy i wykładamy na papier .
  3. Później rozdrabniamy ją tłuczkiem od mięsa.
  4. Cały wieniec posypujemy krokantem.
Smacznego



7 komentarzy:

  1. Ale cudo :-) z pewnością wyszedł pyszny :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pięknie :) Każdy tata byłby zachwycony :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale mnie zrobiłaś. Myślałam na początku, że z ciasta francuskiego a tu proszę. Pycha! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aż ślinka cieknie na widok tak pięknego ciasta :)
    Znakomite.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Torcik wygląda bardzo apetycznie! Az ślinka cieknie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Kroimy dwa czy trzy razy? Migdały czy wiórki kokosowe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kroimy dwa razy tak aby powstały 3 krążki . Dziękuję za zwrócenie uwagi :) Oczywiście chodziło o płatki migdałowe :)

      Usuń

Bardzo dziękuję za komentarz