29 września 2013

Pasztet z marchwi i soczewicy

Nigdy nie myślałam , że będę wielbicielką pasztetów innych niż zwierzęcych ;)Miałam przyjemnośc próbowac pasztetu z ciecierzycy i bardzo mi smakował , nie wiem może to udział dobrze dobranych przypraw , albo ciecierzyca tak bardzo dobrze smakuje? :) Ja  znalazłam przepis na pasztet z marchwi i soczewicy i jestem również pod wielkim wrażeniem jego smaku.


Na podstawie przepisu Agnieszki Kręglickiej.



Składniki:


  • 200 g suchej czerwonej soczewicy
  • 4-5 marchewki
  • 1 cebula
  • 4 łyżki oleju
  • 3 jajka
  • sól ziołowa
  • pieprz
  • 1 łyzka słodkiej papryki
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyzka curry
  • 1/2 łyżeczki ziaren kolendry

  1. Soczewicę należy ugotowac na papkę w niewielkiej ilości wody. ( ok. 30 minut). Odsączyc
  2. Marchewki zetrzec na tarce o grubych oczkach.
  3. Cebulę drobno posiekac i smażyc na oleju ok. 10 minut naśrednim ogniu.
  4. Doprawic solą , pieprzem, papryką, przecisniętym przez praskę czosnkiem , curry i rozgniecioną kolendrą.
  5. Smażyc jeszcze przez chwilkę, po czym wymieszac z odsączoną soczewicą i jajkami.
  6. Masę przełożyc do podłużnej foremki.
  7. Piec ok. 50 minut w piekarniku nagrzanym do 190 C.

Smacznego.


28 września 2013

Szybkie półkruche ciasto ze śliwką

Szybkie i proste w wykonaniu ciasto ze śliwką. Śliwki są tak pyszne w wypiekach , że nie mogę się im oprzec ;) Dzisiaj szybko ze względu na moje samopoczucie , taka pogoda jaką mamy obecnie za oknem źle wpływa na moje zdrowie.

Tortownica wymiary: średnica 26 cm
Czas pieczenia: ok. 1 godz.




Składniki:
  • 20 dag masła
  • 2 jajka, sól
  • 2 szkl. mąki 
  • 3/4 szkl. cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki śmietany 18 %
  • kg śliwek
  • 1 op. cukru waniliowego
  • cukier puder do dekoracji

Sposób przygotowania:
  1. Z masła, jajek , szczypty soli , mąki, cukru, proszku do pieczenia i smietany zagnieśc półkruche ciasto. Odłożyc na 30 minut do lodówki.
  2. Śliwki umyc , przekroic na pół, wyjąc pestki.
  3. Ciastem wylep dno tortownicy. Na cieście  rozłóż śliwki ( mozna podsypac bułką tarta , żeby nie zwilgotniało)
  4. Tortownicę wstaw do piekarnika . Piecz ciasto ok. 1 godz. w temp. 180 C.
  5. Posyp cukrem pudrem.


Smacznego

21 września 2013

Ciasto "Popapraniec"

Jestem wielką zwolenniczką i miłośniczką łączenia róznego rodzaju smaków w ciastach. Dzisiaj też mi wyszło super pyszne ciasto składające się z wiórków kokosowych , maku , murzynka i masy budyniowej.

Do przygotowania ciasta należy przygotowac:


  • 5 jajek
  • 1 szkl. mąki 
  • 1 szkl. cukru
  • 1/4 szkl. oleju
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżka kakao
  • 1/2 szkl. maku
  • 1/2 szkl. wiórków kokosowych

Masa budyniowa:
  • 1/2 l mleka
  • 2 budynie smietankowe lub waniliowe
  • 1 masło
  • 1/2 szkl. cukru pudru
Ciasto:
  1. Białka ubij na sztywno z cukrem. Mieszając , dodawaj po jednym żółtku, łyżce mąki z proszkiem do pieczenia i oleju. Wymieszaj.
  2. Ciasto podziel na 3 części. Do pierwszej dodaj kakao, do drugiej mak, a do trzeciej wiórki kokosowe. Każdą z nich oddzielnie wymieszaj. Wylewaj ciasto na blachę w kolejności: masa z kakao. masa z makiem, masa z wiórkami. Upiecz w temp. 180 C ok. 45 min. i ostudż.

Masa:
  1. Przygotuj budyń z mlekiem wg przepisu na opakowaniu. Gdy wystygnie , zmiksuj go z masłem i cukrem pudrem.
  2. Przetnij ciasto wzdłuż na pół , nasącz dowolnym alkoholem ( np. rumem), posmaruj połową masy , przykryj drugim krążkiem i znów nasącz.
  3. Wierzch posmruj resztą masy . Udekoruj polewą czekoladową i pokruszonymi orzechami.



Smacznego :)

18 września 2013

Domowe bajaderki

 W sobotę mięliśmy dzień z kulkami ;) Już tłumaczę o co chodzi. Na obiad knedle ze śliwkami a na deser czekoladowe kulki czyli bajaderki domowe.  W smaku nie odbiegają od tych z cukierni. Poza tym sama wiem co w nich jest, a było sie czym zachwycac :) uwierzcie mi i poczujcie ten smak. Mniam.






Składniki ok. 20 sztuk



  • 3 szkl. mąki pszennej
  • 1 szkl. cukru
  • 1 op. cukru waniliowego
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 jajka
  • 1 kostka masła 25 dag
  • 7 łyżek marmolady ( użyłam marmolady wieloowocowej)
  • 1 szkl. mleka
  • 2 łyżki kakao
  • 4 łyżki rumu
  • zapach migdałowy
  • 3 łyżki rodzynek i posiekanych orzechów włoskich
  • 5 herbatników pełnoziarnistych
  • wiórki kokosowe

Sposób przygotowania:
  1. Mąkę przesiej z proszkiem do pieczenia. Dodaj cukier, cukier waniliowy oraz jajka. Dołóż posiekane masło. Szybko zagniec ciasto. Rozwałkuj na gruby placek. Przenieś na blachę wyłozoną papierem do pieczenia. Wstaw do piekarnika rozgrzanego do temp. 180 C . Piecz ok. 40 minut.
  2. Ciepłe ciasto drobno pokrój lub pokrusz. Mleko wymieszaj z marmoladą, kakao, rumem i dodaj kilka kropel zapachu migdałowego . Zalej kawałeczki ciasta. Dodaj rodzynki , orzechy i pokruszone herbatniki. Wyrób na jednolitą masę. Uformuj z niej równe kuleczki. Ułóż je na deseczce i odstaw na noc do lodówki. Nastepnego dnia kulki oblej polewa czekoladową (klik) i posyp wiórkami kokosowymi.
SMACZNEGO :)


14 września 2013

Kolorowe ciasto ze śliwką i pianką

Ciasto kruche przypominające pleśniak. Zamiast powideł użyłam świeżych śliwek. Ciasto aromatyczne , niezwykle kruche z dodatkiem śliwek przykrytych puszystą pianką :)



Składniki
 

Ciasto kruche:
  • 3 szkl. mąki pszennej
  • 380 g margaryny ( ja użyłam 250 g margaryny i 125 g masła )
  • 6 żółtek
  • 3 łyżki cukru
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 op. kisielu wiśniowego bądż truskawkowego
  • 2 łyżki kakao

Pianka:
  • 1 szkl. cukru
  • 6 białek
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • aromat migdałowy
Ponadto:
  • dowolne owoce ( użyłam śliwek )
  • papier do pieczenia

Sposób przygotowania:
Ciasto kruche:
  1. Z mąki , cukru, proszku do pieczenia , żółtek i margaryny z masłem wyrobic ciasto.
  2. Ciasto podzielic na trzy części.
  3. Do jednej dodac kakao, do drugiej kisiel. Włozyc do lodówki.

Pianka:
  1. Ubic pianę z białek.
  2. Pod koniec ubijania dodac cukier, mąkę i aromat.
Ciasto kolorowe:
  1. Blachę wyłożyc papierem do pieczenia.
  2. Na spód rozwałkowac jasne ciasto.
  3. Położyc owoce.
  4. Na owoce zetrzec ciemne ciasto, a na nie wyłożyc ubitą piankę.
  5. Na wierzch zetrzec ciasto z kisielem.
  6. Piec ok. 45 minut w temp. 170 C. Udekorowac wg. uznania.
Smacznego :)





8 września 2013

Ciasto orzechowo - serowe

Dla wielbicieli serników i ciast orzechowych. Ciasto prezentuje się i smakuje wyśmienicie.Zarówno biszkopt orzechowy jak i  sernik puszysty i wilgotny. Idealnie pasuje na wszelkie uroczystości rodzinne. Polecam wypróbować.




Składniki:
Ciasto orzechowe:
  • 1/2 szkl. mąki pszennej
  • 3/4 szkl. cukru
  • 1/2 szkl. oleju
  • 6 jajek
  • 1/2 szkl. mąki ziemniaczanej
  • 100g pokrojonych orzechów włoskich
  • 1 op. cukru waniliowego 16 g
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Ciasto serowe:
  • 1 szkl. cukru pudru
  • 600 g białego sera ( użyłam z pudełka - Pilos)
  • 125 g margaryny
  • 6 jajek
  • 1/2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1/2 łyżki maki pszennej
  • 1/2 łyzki soku z cytryny
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Masa śmietankowa:
  • 1 szkl. kwaśnej śmietany
  • 200 g masła
  • 5 łyżek cukru
Ponadto:
tłuszcz do blaszki
papier do pieczenia
bułka tarta




Sposób przygotowania:

Ciasto orzechowe:
  1. Jajka ubic z cukrem na biały , puszysty krem.
  2. Dodac obie mąki wymieszane z proszkiem , olej i orzechy.
  3. Blaszkę o wymiarach 36 x 25 cm wyłożyc i posmarowac tłuszczem i posypac bułka tartą.
  4. Piec w temp. 170 C przez ok. 40 - 45 minut.
Ciasto serowe:
  1. Margarynę utrzec z cukrem. Cały czas ucierając dodawac kolejno po jednym żółtku, ser, mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, sok i ubitą pianę z białek.
  2. Ciasto wlac do foremki 36 x 25 cm i piec w temp. 170 C  do ok. 45 minut.

Masa smietankowa:
  1. Masło utrzec z cukrem. ( należy pamiętac o tym, aby składniki były o temp. pokojowej)
  2. Dodac śmietanę, dokładnie połączyc.
Ciasto orzechowo- serowe:
  1. Ostudzone ciasto orzechowe przekroic wzdłuż.
  2. Na jednym płacie ciasta rozsmarowac połowę masy. Przykryc ciastem serowym.
  3. Posmarowac pozostałą masą. Przykryc drugim płatem ciastem.
  4. Udekorowac polewą czekoladową ( klik) i zmiksowanymi orzechami.



7 września 2013

Odwrócony włoski deser


Z wielką przyjemnością przedstawię Wam ten deser. Pochodzi on z Sycylii i jest tam uważany za jeden z najlepszych ( teraz juz wiem dlaczego ). Jest puszysty , rozpływający się w ustach. Nazwałam go odwrócony bo na koniec odwraca sie go do góry nogami i tak się go spożywa.Nie liczmy kalorii tylko dajmy sobie chwilkę przyjemności :)



Tortownica : średnica 26 cm

Składniki:
  • 500 g mascarpone
  • 400 g śmietanki kremówki 30 %
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 2 szkl. mąki
  • 1 i 1/3 szkl. cukru
  • 1/2 szkl. oleju
  • 1/2 szkl. posiekanych bakalii lub kandyzowanych owoców ( ja użyłam owoce kandyzowane)
  • 1/3 szkl. obranych orzechów pistacjowych
  • 4 jajka
  • sok z połowy cytryny
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 3 łyżki kakao
  • 3 łyżki cukru brązowego
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • ulubiony aromat ( użyłam pomarańczowy)

  1. Jajka zmiksuj z cukrem. Dodaj mąkę z proszkiem do pieczenia i kakao. Wlej olej i wymieszaj. Tortownicę o średnicy 26 cm wyłóż papierem do pieczenia. Natłusc i przełóż masę. Piecz do 30 minut w 180 C.
  2. Mascarpone wymieszaj z owocami kandyzowanymi ( bądż bakaliami) i posiekanymi orzechami. Dodaj kremówkę ubitą z pudrem i aromat.
  3. Na końcu wrzuc posiekaną gorzką czekoladę i znów wymieszaj. Brązowy cukier rozpuśc w pół szkl. wody i dodaj sok z cytryny.
  4. Miskę wyłóż folią spożywczą. Ciasto przekrój na dwa placki o grubości ok. 1 cm. Podziel na mniejsze części i nasącz syropem z cukru i cytryny. Dzięki temu nie połamią się przy wykładaniu. Dno miski wyłóż ciastem i dociśnij.
  5. Na ciasto przełóż masę. Wyrównaj ją i przykryj pozostałymi kawałkami ciasta. Nasącz syropem, okryj folią spożywczą i chłódż najlepiej przez całą noc.Przełóż deser na talerz odwracając miskę do góry dnem i zdejmij folię.( mozna posypac cukrem pudrem)
Smacznego :)


1 września 2013

Pieczeń z mięsa mielonego na ostro

Miałam wielką ochotę zjeśc kawałek dobrego pasztetu z ogóreczkiem kiszonym. Wyjęłam rano z lodówki mięso mielone i mąż postanowił zrobic z niego coś pysznego. Dodał cebulkę , ketchup, musztardę i wyszło z pieca coś naprawdę dobrego .



Składniki:
  • 1/2 kg mięsa mielonego wieprzowego
  • mała cebula czerwona
  • 2 łyżeczki musztardy Dijon
  • 2 łyżki ketchupu pikatnego
  • 1 jajko
  • 1 bułka kajzerka (bułka wrocławska też może byc)
  • sól, pieprz

Sposób przygotowania:
  1. Mięso wkładamy do miski. Dokładamy pokrojoną drobno cebulę. Dokładamy namoczoną i odciśniętą z wody kajzerkę.
  2. Wbijamy jajko, dokładamy ketchup i musztardę i całośc wyrabiamy dłonią na jednolitą masę.
  3. Na koniec solimy i pieprzymy według uznania.
  4. Całośc przekładamy do foremki keksówki o wymiarach 24x11 cm , wyłożonej papierem do pieczenia i rozsmarowujemy na wierzchu warstewke ketchupu. 
  5. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika o temp. 180 C na ok. 1 godz.
Smacznego :)