29 września 2013

Pasztet z marchwi i soczewicy

Nigdy nie myślałam , że będę wielbicielką pasztetów innych niż zwierzęcych ;)Miałam przyjemnośc próbowac pasztetu z ciecierzycy i bardzo mi smakował , nie wiem może to udział dobrze dobranych przypraw , albo ciecierzyca tak bardzo dobrze smakuje? :) Ja  znalazłam przepis na pasztet z marchwi i soczewicy i jestem również pod wielkim wrażeniem jego smaku.


Na podstawie przepisu Agnieszki Kręglickiej.



Składniki:


  • 200 g suchej czerwonej soczewicy
  • 4-5 marchewki
  • 1 cebula
  • 4 łyżki oleju
  • 3 jajka
  • sól ziołowa
  • pieprz
  • 1 łyzka słodkiej papryki
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyzka curry
  • 1/2 łyżeczki ziaren kolendry

  1. Soczewicę należy ugotowac na papkę w niewielkiej ilości wody. ( ok. 30 minut). Odsączyc
  2. Marchewki zetrzec na tarce o grubych oczkach.
  3. Cebulę drobno posiekac i smażyc na oleju ok. 10 minut naśrednim ogniu.
  4. Doprawic solą , pieprzem, papryką, przecisniętym przez praskę czosnkiem , curry i rozgniecioną kolendrą.
  5. Smażyc jeszcze przez chwilkę, po czym wymieszac z odsączoną soczewicą i jajkami.
  6. Masę przełożyc do podłużnej foremki.
  7. Piec ok. 50 minut w piekarniku nagrzanym do 190 C.

Smacznego.


6 komentarzy:

  1. robię podobny, tylko bez jajek :) pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. w sam raz dla mnie, ja uwielbiam takie warzywne cuda!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam pasztety na bazie roślin strączkowych :)
    czerwona soczewica z marchewką to duet który smakuje mi w każdym daniu :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szczęśliwy ten co mógł spróbować ten smakołyk wg właśnie tego przepisu ...

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam, a na jaką blasZkę(wymiary) jest ten przepis?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, ja pieklam w keksowce o dlugosci 30 cm. Pozdrawiam :)

      Usuń

Bardzo dziękuję za komentarz