21 września 2013

Ciasto "Popapraniec"

Jestem wielką zwolenniczką i miłośniczką łączenia róznego rodzaju smaków w ciastach. Dzisiaj też mi wyszło super pyszne ciasto składające się z wiórków kokosowych , maku , murzynka i masy budyniowej.

Do przygotowania ciasta należy przygotowac:


  • 5 jajek
  • 1 szkl. mąki 
  • 1 szkl. cukru
  • 1/4 szkl. oleju
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżka kakao
  • 1/2 szkl. maku
  • 1/2 szkl. wiórków kokosowych

Masa budyniowa:
  • 1/2 l mleka
  • 2 budynie smietankowe lub waniliowe
  • 1 masło
  • 1/2 szkl. cukru pudru
Ciasto:
  1. Białka ubij na sztywno z cukrem. Mieszając , dodawaj po jednym żółtku, łyżce mąki z proszkiem do pieczenia i oleju. Wymieszaj.
  2. Ciasto podziel na 3 części. Do pierwszej dodaj kakao, do drugiej mak, a do trzeciej wiórki kokosowe. Każdą z nich oddzielnie wymieszaj. Wylewaj ciasto na blachę w kolejności: masa z kakao. masa z makiem, masa z wiórkami. Upiecz w temp. 180 C ok. 45 min. i ostudż.

Masa:
  1. Przygotuj budyń z mlekiem wg przepisu na opakowaniu. Gdy wystygnie , zmiksuj go z masłem i cukrem pudrem.
  2. Przetnij ciasto wzdłuż na pół , nasącz dowolnym alkoholem ( np. rumem), posmaruj połową masy , przykryj drugim krążkiem i znów nasącz.
  3. Wierzch posmruj resztą masy . Udekoruj polewą czekoladową i pokruszonymi orzechami.



Smacznego :)

31 komentarzy:

  1. Już sama nazwa jest genialna :D Więc i smak na pewno też!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny przepis ;) Nazwa wymiata :D

    OdpowiedzUsuń
  3. fajnie wyszło, lubię budyń i wiórki, na pewno by mi smakowało:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie ciasta.Wypróbuje niebawem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. budyń i wiórki mmmm... pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda przepysznie! Uwielbiam takie połączenia! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Super ciacho :) Zapisuję do wypróbowania :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Nazwa - bomba :) ciasto wygląda wspaniale, na pewno wypróbuje przepis :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. och... zjadłabym kawałeczek albo dwa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja zjadłam dwa odrazu jest tak pyszne że na jednym się nie kończy a smak długo sie pamięta

      Usuń
  10. Ale fajna nazwa :) Ciasto też wygląda zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń
  11. jadłam jest delikatne w smaku ,rozpływa się w ustach jest bardzo bardzo pyszne ,kupiłam składniki będę piec ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda smacznie ,napewno je upiekę.

    OdpowiedzUsuń
  13. chyba się skuszę i zrobię, a mak, to taki niezmielony ma byc?

    OdpowiedzUsuń
  14. na jaką wielkość blachy jest przepis?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na blaszkę o wymiarach 28 x 24 cm. Pozdrawiam :) Zaraz dopiszę tą dość ważną informację do postu. Dziękuję za zwrócenie na to uwagę :)

      Usuń
  15. ciasto wyszło bardzo pyszne, będę wracać do niego nie raz :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Popapraniec!Super!

    OdpowiedzUsuń
  17. Podane jest 0.5 l mleka to jest na 1 budyń a w przepisie sa podane. 2 budynie to czy ja mam te dwa budynie z tylko 0.5 l mleka zrobić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie tak , w 1/2 l mleka ( ma to być gęsty budyń )

      Usuń
  18. Zrobiłabym gdyby nie ten mak :( ale ciasto wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Robiłam jakiś czas temu, bardzo dobre ciacho. Jutro robię znowu.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Robię je od dawna. Jest przepyszne. Tyle że ja daje masę do ciepłego budyniu bo wtedy masa jest będzie budyniowa niż maślana

    OdpowiedzUsuń
  21. Do anonimowy : Przepraszam ale cóż to za masa z ciepłego budyniu ? Czy mogę prosić o dokładniejszy przepis .Chciałabym zrobić .Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu należy zrobić budyń według instrukcji na opakowaniu , poczekać aż budyń wystygnie ( można przykryć folią aby zapobiec powstaniu grubej warstwy na wierzchu i zmiksować z miękkim masłem i cukrem pudrem na krem . To wszystko .

      Usuń
  22. Dzisiaj zrobiłam Popaprańca , jest SUPER :)
    A na święta przygotowałam pasztet z soczewicy i marchewki :) NIEBO w GĘBIE .
    Zrobiłam zdjęcia i przesłałam znajomym , polecając Blog .
    Jestem fanką blogu :D
    Pozdr. Iwona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę , że smakowało i bardzo dziękuję za miłe słowa na temat bloga :) Pozdrawiam Cię Iwonko serdecznie :)

      Usuń
  23. polecam każdemu! ciasto proste a jednocześnie efektowne

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz

Printfriendly