15 sierpnia 2013

Miodownik piernikowy z kremem grysikowym

W starym zeszycie , gdzie mam mnóstwo przepisów zebranych przez pare ładnych lat , znalazłam ten oto przepis na miodownik z kremem z kaszy mannej. Bardzo dużo jest przepisów na tego typu ciasta a ja wybrałam właśnie ten i się z Wami nim podzielę :)  Jeśli lubicie piernik i ciasto miodowe to te połączenie smaków przypadnie Wam do gustu :). Ciasto najlepiej zrobic 2-3 dni wcześniej, przed podaniem , gdyż potrzebuje czasu aby zmięknąć i nabiera więcej mocy smaku :)

Wymiary blaszki : 24 x 29 cm
Czas pieczenia : 3 placki , każdy po 20 minut 
Temp. pieczenia : 180 C





Składniki:





  • 400 g mąki pszennej
  • 1/2 szkl. miodu
  • 1/2 szkl. cukru
  • łyżeczka sody
  • 3 jajka
  • łyżeczka przyprawy do pierników ( użyłam pół łużeczki cynamonu, 1/4 łyżeczkę ziela angielskiego, 1/4 łyżeczke gałki muszkatałowej, 1/4 łyżeczkę gozdzików mielonych )

Krem:
  • 2 szkl. mleka
  • 6 łyżek kaszy mannej
  • 200 g masła
  • 1/2 szkl. cukru
Dodatkowo:
  • wiórki kokosowe
  • polewa czekoladowa
  • orzechy włoskie
Sposób przygotowania
  1. Miód z cukrem zagotowac, cały czas mieszając.
  2. Gorącym miodem sparzyc mąkę i wymieszac , aby nie powstały grudki.
  3. Dodac jajka, sodę oraz przyprawy. Ciasto wyrobic i podzielic na 3 części.
  4. Każdą rozwałkowac do wymiarów blachy na papierze do pieczenia.
  5. Piec po ok. 20 minut w temp. 180 C.
  6. Odstawic do wystygnięcia.
Krem:
  1. Zagotowac mleko , wsypac kaszę manną i mieszając ( uważać, aby nie powstały grudki) gotować 3 - 5 minut .
  2. Pozostawic krem do ostygnięcia.
  3. Utrzeć masło z miękkim cukrem .
  4. Następnie dodawać po łyżce kaszy do masła.
  5. Placki ciasta przełożyc kremem.

Polewa czekoladowa:
  • 3 łyżki kakao
  • 3 łyżki cukru
  • 3 łyżki mleka
  • 2 łyżki margaryny
Do garnka wsypujemy po kolei cukier, kakao i wlewamy mleko , mieszamy aż składniki się rozpuszczą i na sam koniec dodajemy margarynę i czekamy aż powstanie piękna lśniąca polewa , którra polewamy wierzch ciasta.

Dodatkowo:

  1. Mielimy w blenderze 20 g orzechów włoskich .
  2. Zmielonymi orzechami i wiórkami kokosowymi dekorujemy ciasto.


Smacznego :) 

29 komentarzy:

  1. Wow! Ale smakowite ciasto. Lubię taką kolorystykę miodową ciach. :) Musi być pyszne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak , ciasto wygląda efektownie i tak tez smakuje :)

      Usuń
  2. Uwielbiam to ciasto ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś często gościł w mojej kuchni.Przyznam,ze zupełnie zapomniałam o miodowniku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pora sobie przypomniec , bo jest czym się zachwycac ;)

      Usuń
  4. Przyznam, że podsunęłaś mi pomysł na niedzielny smakołyk, ale czy będzie taki urodziwy jak Twój .....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i dziękuję a zarazem czekam z wielkim zainteresowaniem na opinie na temat Twojego dzieła :)

      Usuń
  5. Ale mi sie slinki nazbieralo:D Ostatnio dom mi sie upominal o cos slodkiego, to juz wiem, co zrobie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Z tym miodownikiem mam wiele wspomnień :D
    Wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. To jeden ze smaków dzieciństwa, kupowałam go w ciastkarni koło domu :D Przyznam, że sama zrobiłam raz i widocznie nie wybrałam dobrego przepisu, bo nie był rewelacyjny... jak się zbiorę do drugiego podejścia to skorzystam z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę :) mojej rodzince i mi smakował wyśmienicie :) pozdrawiam

      Usuń
  8. "Dodawac po łyżce kaszę i ucierac na krem" Przrpraszam dodowac do czego do masla i cukru ??

    OdpowiedzUsuń
  9. "Dodawac po łyżce kaszę i ucierac na krem" Przepraszam dodawac do czego ? do masla i cukru ?? Z gory dziekuje za odp :) Napewno zrrobie go na swiets wyglada oblednie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak , ugotowaną kaszę na mleku dodawać po 1 łyżce do miękkiego masła z utartym cukrem.
      Przepraszam , rzeczywiście trochę nie jasno opisałam przepis .
      Zaraz poprawie wpis. Pozdrawiam

      Usuń
  10. na jaki rozmiar blachy ten przepis?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam nie podałam wymiarów blaszki. Korzystałam z blaszki o wymiarach 24 x 29 cm

      P.S za momencik podam informację we wpisie.

      Usuń
  11. a mi nie urosłło ciasto takie jak na zdjęciu ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z podanych składników należy upiec 3 placki i przełożyć kremem.
      Gdy się upiecze 3 to na pewno będzie taki okazały jak na zdjęciu :)

      Usuń
  12. ja mam pytanie czy przepis na ciasto to jest na 1 z 3 spodów czy na całe ciasto?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. podane składniki są na 3 spody. Proszę się nie martwić , że po rozwałkowaniu spody są cienkie, one takie właśnie mają być. W czasie pieczenia troszkę rosną i są w sam raz :)

      Usuń
  13. a trzeba czekac po wymieszaniu składników aby masa stezała do rozwałkowania?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w przepisie nie ma , ale oczywiście nigdy nie zaszkodzi ( 30 minut ) , ale nie ma takiej potrzeby.

      Usuń
  14. robiłam i szału nie ma mi takie piękne nie wyszło :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Co to za ciasto bez tłuszczu????

    OdpowiedzUsuń
  16. czy ciasto wychodzi raczej suche w rodzaju kruchego czy bardziej mokrawe? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto suche nie jest gdyż nabiera nieco wilgotności od kremu , należy upiec go 2 albo nawet 3 dni wcześniej :) Konsumowany na następny dzien może być za twardy , tak jak to jest przy miodowych plackach :) ale odpowiadając na pytanie , jest raczej kruche :)

      Usuń

Bardzo dziękuję za komentarz