12 maja 2013

Sernik z polewą kajmakową

Od dawna chodził za mną sernik i w końcu pozwoliłam sobie na chwilkę przyjemności :) Sposób przygotowania jest niezwykle prosty i szybki. Tak naprawdę aby móc się nim delektowac wystarczy ser , kremówka i kajmak . Dla urozmaicenia smaku , tak jak ja to uczyniłam , można sobie przygotowac spód z herbatników, miodu i  masła. A oto przepis 


Blacha o średnicy 22 cm - 24 cm 



Składniki: Spód 
  • 150 g pokruszonych herbatników
  • 70 g masła
  • 3 łyżki płynnego miodu
Nadzienie:

  • 800 g półtłustego dwukrotnie zmielonego sera
  • 200 g cukru
  • 3 jajka
  • 3 łyżki mąki
  • 200 ml kremówki
Składniki na spód zagniatamy. Wykładamy pokrytą formę papierem do pieczenia.
Twaróg miksujemy z cukrem , jajkami, mąką i kremówką. Masę przelewamy do formy . Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 C i pieczemy ok. 1 godz. 



Polewa na sernik:
  • puszka masy kajmakowej
  • 4 łyżki kremówki
  • zmielone orzechy do posypki
Kajmak podgrzewamy i łączymy z kremówki. Tak połączoną polewę wylewamy na wystudzony sernik. Posypujemy zmielonymi orzechami. Sernik najlepszy jest na drugi dzień . Cierpliowści życzę i smacznego :)


9 komentarzy:

  1. Takiego serniczka jeszcze nie robiłam, chyba jest bardzo słodki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. owszem na brak słodkości nie ma co narzekac , ale obok takiego ciacha trudno przejśc obojętnie :)

      Usuń
  2. Sernik karmelowy to jest to co lubię. :) Uwielbiam serniki a kajmak mogę jeść łychami (i nawet mnie nie zemdli). ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo lubię kajmak mimo iż jest słodki,sernik świetny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi słodkośc kajmaku też zupełnie nie przeszkadza :)

      Usuń
  4. Sernik, kajmak i orzeszki, wymarzone połączenie! ;-)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz