9 maja 2013

Muffinki kawowe

Wróciłam zmęczona z pracy , czekam na wiadomośc od syna , kiedy mam po niego wyjechac ( wraca z wycieczki ) i myślę w jaki sposób pokazac jak się się cieszę z jego przyjazdu :) i wpadłam na pomysł muffinek z dodatkiem kawy i płatków owsianych.

Przepis zobaczyłam na blogu PG






Składniki:
  • 200 g margaryny
  • 4 jajka
  • 250 ml mleka
  • cukier waniliowy ( 16 g )
  • 4 łyżki kawy cappucino
  • 3 i 1/2 szkl. mąki pszennej (użyłam 3 szkl. bo więcej nie miałam )
  • 1 i 3/4 szkl. cukru ( ja użyłam cukru trzcinowego i dałam 1,5 szkl.)
  • 1 łyżeczkę proszku do pieczenia
  • 1/2 szkl. płatków owsianych ( tak aby było zdrowiej ;) )


Sposób przygotowania
Do miski należy wlac mleko, jajka, szczyptę soli, cukier waniliowy i rozpuszczoną kawę w łyżce gorącej wody. Miksujemy na kremową jednolitą masę . Następnie dodajemy margarynę , cukier i znowu miksujemy. Gdy składniki sie połączą wsypujemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i ucieramy do uzyskania jednolitej masy. Na sam koniec wsypujemy płatki owsiane.
Ciasto nakładamy do foremek do 3/4 jej wysokości. Radziłabym piec muffinki w formie teflonowej muffinkowej ;) bo mi niestety w tak zwanych papilotkach ciasto rozpływało się i ciężko było utrzymac piękny kształt babeczek ;) Myślę , że jedną z przyczyn mogła byc mniejsza ilosc mąki pszennej, ale i tak smak muffinek jest zadawalający :)


8 komentarzy:

  1. Na pewno pyszne.Zrobię w sobotę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję i zapraszam do wypróbowania :)

      Usuń
  3. Muffinki są świetnym pomysłem, gdy mamy ochotę na coś słodkiego a czasu niewiele. :) Kawowych jeszcze nie jadłam. :) Na pewno są smaczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są smaczne i robi się szybko więc nie ma na co czekac tylko...... :)

      Usuń
  4. Coś mało wyrośnięte na tym zdjęciu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak , masz rację , za mało ciasta wlewałam do foremek :/ ale smakowały znakomicie ;)

      Usuń

Bardzo dziękuję za komentarz