14 kwietnia 2013

Francuski tort Malakoff



Świetnym pomysłem , na uroczystości rodzinne jest właśnie tort Malakoff. Jest to propozycja dla dorosłych, gdyż jest on z dodatkiem wina i rumu ;) Smak jest dośc ciekawy , dżem malinowy sprawia , że nie jest bardzo słodki i można zjeśc nawet dwa kawałki naraz ;)





Tortownica : średnica 26 cm ( ja proponuję mniejszą , kremu nie wychodzi za dużo i trzeba sie troszkę pomęczyc z rozłożeniem kremu na biszkoptach , aby starczyło )

Składniki:
  • 25 dag podłużnych biszkoptów


Poncz:
  • 1/2 szkl. białego wina
  • 50 ml rumu
  • 2 łyżeczki cukru
Do przełożenia
  • 2-3 łyżki dżemu maloniwoego lub przeczkowego ( ja zwiększyłam ilośc do 5 łyżek )
  • 1 i 1/2 szkl. mleka
  • 1 torebka budyniu waniliowego
  • 4 łyżki cukru ( dodałam 2 łyżki )
  • 25 dag masła
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 10 dag uprażonych płatków migdałowych
Do dekoracji:
  • bita śmietana
  • małe herbatniki w czekoladzie


Sposób przygotowania
  1. Zaczynamy od ugotowania budyniu.
  2. Masło ucieramy z cukrem pudrem na krem.
  3. Gdy budyń ostygnie miksujemy go z kremem , dodaja po 1 łyżce.
  4. Mieszamy składniki na poncz.
  5. Tortownicę wykładamy warstwą biszkoptów namoczonych w 1/2 ponczu.
  6. Dżem podgrzewamy , połowę wykładamy małymi kleksami na biszkopty.
  7. 1/3 kremu wykładamy na biszkopty i dżem.
  8. Posypujemy 1/3 ilością uprażonych płatków migdałowych.
  9. W ten sam sposób układamy drugą warstwę ( pamiętamy o pozostawieniu kremu na dekorację ).
  10. Wstawiamy do lodówki i gdy krem nam stwardnieje , wyjmujemy z tortownicy i boki tortu smarujemy resztą kremu.
  11. Boki i wierzch tortu posypujemy reszta płatków migdałowych.
  12. Wierzch dekorujemy rozetkami z bitej śmietany i herbatnikami.
  13. Wstawiamy do lodówki i jemy następnego dnia .

Smacznego

6 komentarzy:

  1. wygląda na delikatny i puszysty :) tak jak lubię!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i taki własnie jest :) nie lubię ciężkich tłustych kremów.

      Usuń
  2. Śliczny torcik. Chętnie bym spróbowała tego tortu bo jeszcze takiego nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. smak tego tortu można porównac troszeczkę do tortu lodowego(jeśli chodzi o smak kremu) przynajmniej ja tak uważam :) wyczytałam jeszcze, że zamiast masy waniliowej, można przekładac tort kremem utartym z masła, jajek ubitych na parze i mocnego naparu kawy :)

      Usuń
  3. Wygląda wyjątkowo zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję i cieszę się , że się podoba :)

      Usuń

Bardzo dziękuję za komentarz