3 marca 2013

Tiramisu bez jajek

Pyszny, aromatyczny, rozpływający się w ustach - tak w skrócie można opisać ciacho , które dzisiaj towarzyszyło nam , do porannej kawki :) A , żeby go zrobić , potrzeba tak niewiele :) 
Inspiracja CN




Blacha 24 x 28 


Składniki:
500 g serka mascarpone
1/2 szkl. cukru pudru
200 g śmietany kremówki 36% ( ja dałam 30 %)
kawa espresso ( użyłam 6 łyżek kawy Jacobs rozposzczanej Kronung na 400 ml wody gotowanej )
100 g likieru amaretto
podłużne biszkopty ( 1 op. 500 g )
3-4 łyżeczki kakao




Zaczynamy od zaparzenia kawy , aby miała czas na wystygnięcie :) W misce ubijamy śmietanę na sztywno. Następnie w drugim naczyniu , mieszamy serek mascarpone z cukrem pudrem . Ubitą śmietanę dodajemy do serka i mieszamy. Odstawiamy w chłodne miejsce.


Foremkę wykładamy folią aluminiową. Do chłodnej kawy dodajemy likier , w którym moczymy biszkopty i wykładamy na dno foremki. Na biszkopty , wykładamy pół masy serowo-śmietanowej , ładnie równamy i kładziemy nastepną warstwę namoczonych biszkoptów , na wierzch , rozsmarowujemy pozostałą częśc masy i posypujemy przez sitko , kakao.
Ciasto gotowe , chowamy do lodówki , najlepiej na całą noc :)



Smacznego

12 komentarzy:

  1. Jeszce nie jadłam tego ciasta, ale chyba je zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie ma co tracic czasu , tylko robic ;) jak sie zrobi raz to pózniej i drugi i trzeci itd. :)

      Usuń
  2. U mnie w domu też robi się bez jajek. Jest pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, ja też lubię tiramisu w wersji bez jajek. Jest rewelacyjne (i to bez ryzyka salmonelli!).

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie wymiary ma foremka do ciasta?

    OdpowiedzUsuń
  5. JA również robię bez jajek ten przepyszny deser, ale na warstwy biszkoptów kładę jeszcze warstwę niskosłodzonego lub zupełnie domowego dżemu wiśniowego jest wtedy jeszcze bardziej obłędny. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tez, wszystkim z dzemem bardziej smakuje!, a na wierzch posypuje prazone migdaly, warto sprobowac

      Usuń
  6. czy serek mieszamy z cukrem pudrem łyżką czy mikserem

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz