1 marca 2013

Klopsiki w sosie koperkowym z kaszą gryczaną

Moja ulubiona potrawa z dzieciństwa to klopsiki w sosiku. Tradycja robienia i jedzenia trwa do dzisiaj :) zarówno w sosie koperkowym jak i pomidorowym. Dzisiaj wersja z sosem koperkowym. Pycha :)


Składniki
- 40 dag mięsa mielonego wieprzowego ( z łopatki )
- 1 średnia cebula
- 1 jajko
- 1 bułka sucha ( kajzerka)
- 3 łyzki bułki tartej
- pęczek koperku
- pieprz, sól
- litr bulionu drobiowego
- ziele angielskie , liśc laurowy, pieprz
- 1 łyżka mąki pszennej
- 1 łyzka masła

Do miski wkładamy zmielone mięso, namoczoną kajzerkę (odciśniętą z wody) Wbijamy całe jajko , dodajemy drobno pokrojoną  cebulkę i sypiemy 3 łyżki bułki tartej. Wyrabiamy na jednolitą masę i przyprawiamy pieprzem i solą do smaku.

Z powstałej masy tworzymy kuleczki , obtaczamy w mącę i podsmażamy na rozgrzanym oleju i przekładamy do odzielnego naczynia.
Aby powstał pyszny kremowy sosik koperkowy , do garnka w którym będą sie gotowały klopsiki , dodajemy łyżkę masła i mąki i mieszamy , zalewamy małą ilością bulionu, znowu mieszamy a nastepnie dodajemy pół przygotowanego pokrojonego koperku i klopsiki .



Całośc zalewamy pozostałym bulionem i gotujemy na małym ogniu ( żeby klopsiki sie nie rozleciały ) ok. 20 minut . Na sam koniec dosypujemy koperku , który nam pozostał i na tym kończymy gotowanie i zaczynamy degustację pysznych , koperkiem pachnących klopsików :)
Ja podałam z kaszą gryczaną .

Życzę smacznego .

4 komentarze:

  1. Taki sosik do kaszy gryczanej to coś pysznego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja za kaszę gryczaną podziękuję [oj nie lubię, nie lubię:)], ale na klopsiki się wpraszam:)

    Ściskam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam klopsiki :) robiłam ostatnio w sosie chrzanowym ;) takie klopsiki to pomysł na szybki i zdrowy obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. w sosie koperkowym to moje ulubione:)
    Ps. akcja "gotowanie za głosowanie" już trwa:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz