26 marca 2013

Chatka Puchatka

Wreszcie odważyłam się , na zrobienie tego ciasta :) W domu rodzinnym , często mogłam delektowac się smakiem sera , połączonego z herbatnikami i teraz jako juz dojrzała kobieta dzielę się przepisem z Wami :)



Składniki:
- 4 opakowania herbatników
- 15  dag masła lub margaryny
- 70 dag mielonego twarogu
- 1/2 szkl. cukru pudru
- 2 łyżki kakao



Polewa klik

Sposób przygotowania



Masło ucieramy z cukrem pudrem na puszystą masę, stopniowo dodając ser , cały czas mieszając. Masę dzielimy na dwie części ( ok. 2/3 i 1/3 )
Do większej części dodajemy kakao , mieszamy.
Na folii aluminiowej układamy herbatniki w taki sposób, aby utworzyły prostokąt ( 3 x 6 herbatników )
W boku złożonym z trzech herbatników, powinny stykac się krótszymi krawędziami. Przykrywamy masą kakaową, na wierzchu układamy drugą warstwę herbatników , pośrodku pionowo nakładamy jasną masę.
Formujemy trójkąt , podnosząc folię po bokach ułożonych z 6 herbatników , tak aby zetknęły się u góry.
Dociskamy , ciasto zawijamy , wstawiamy do lodówki najlepiej na całą noc ( wtedy herbatniki zmiękną )

Przygotowaną polewą polewamy "chatkę" i posypujemy wiórkami kokosowymi i ciasto gotowe :)




Smacznego

16 komentarzy:

  1. Kiedyś jadłam to ciasto, pamietam, ze było bardzo dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak to ciasto jest pyszne. Pewnie największy problem stanowiło samo złożenie chatki. ;) Ale chatka wygląda super.

    OdpowiedzUsuń
  3. dokładnie tak ;) do złożenia miałam "pomagiera" w osobie męża ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. czy tą masą twarogową można przełożyć biszkopt?

    OdpowiedzUsuń
  5. musze przyznac , że to ciekawy pomysł ,ale sama takiej wersji nie próbowałam , więc trudno mi sie na ten temat wypowiadac :) ale w razie co czekam na wiadomośc jak wyszło ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój powrót do dzieciństwa. Moja mama często robiła taką chatkę i zawsze była pyszna :D

    OdpowiedzUsuń
  7. no robiła juz raz na swieta i było super moim dzieciom smakowało , było rewelacyjne więc robie po raz kolejny na majówkę

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dobre ciasto robiłam, je 2 razy w 2013 roku i było super dzieciom smakowało jadły by co tydzień jest super robię je na majówkę 2014 jest niezawodne

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniałe ciasto,zero pieczenia

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja robie tylko mase jasna i jeden poziom herbatnikow ale do masy didaje orzech wloskie. Rewelacja

    OdpowiedzUsuń
  11. ja układam na dużą prostokątną blachę. Herbatniki+masa; herbatniki+masa i herbatniki z polewa czekoladową dużo mniej roboty a smakuje tak samo wspaniale.polecam !!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Mmmm... uwielbiam :) Moja babcia robi ją do tej pory ale żeby nie była taka słodka do środka daje galaretkę

    OdpowiedzUsuń
  13. Raz na dwa tygodnie robie i za kazdym razem jest zjedzone w tempie rekordowym ;) Najlepsze ciasto na swiecie

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciasto z dziecinstwa. Mama takie robila! Koniecznie musze zrobic ! :-)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz