24 lutego 2013

Sernik puszysty


Naszym dzisiejszym deserkiem do kawy jest przepyszny sernik wg. przepisu Małgorzaty Caprari z książki "Robimy imieniny ". Bardzo zachęcam do wypróbowania przepisu na świąteczne stoły. Goście będą zachwyceni :)

Ciasto na blachę 28x40
Temp. pieczenia 160 C - sernik
Temp. pieczenia  160 C - spód

Składniki na ciasto:
1 szkl. mąki tortowej
1/2 szkl. mąki ziemniaczanej
2 jajka
1/2 szkl. cukru
1/2 kostki margaryny ( 125 g )
1 łyżeczka proszku do pieczenia

 
Wszystkie składniki powinny być w temp. pokojowej.
Mąkę tortową z ziemniaczaną przesiewamy z proszkiem do pieczenia i szczyptą soli. Margarynę o temp. pokojowej ucieramy z cukrem na krem , następnie dodajemy jajka, i po łyżce mąkę z dodatkami. Gotowe ciasto wylewamy do foremki o wymiarach 28x40 .
Piec ok. 20 minut w temp. 160 C.
Masy serowej wychodzi bardzo dużo , dlatego polecam dużą blachę.

Masa serowa
1 kg sera 3 razy zmielonego ( użyłam sera z wiaderka )
8 jajek
2 szkl. śmietanki kremówki 30%
1 szkl. cukru
1 cukier waniliowy
1/2 szkl. cukru pudru
2 budynie śmietankowe



Ser ucieramy z cukrem pudrem , dodając po 1 żółtku , a następnie 1 łyżce - budyń oraz cukier waniliowy. Białka ubijamy ze szczypta soli na sztywną pianę i dalej ubijając dodajemy cukier. Pianę delikatnie łączymy z masą serową.
Śmietanę kremówke wyjmujemy schłodzoną z lodówki i ubijamy na sztywną masę i łączymy z serem.
Tak przygotowane ciasto wykładamy na wczesniej upieczony blat i pieczemy w temp. 160 C ok. 1,5 godziny.

Smacznego.

46 komentarzy:

  1. Masa serowa pięknie wygląda. Widać, że jest puszysta i kremowa. Na górze jest jeszcze polewa karmelowa? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. tak :)można było polac polewą czekoladową , ale w tym przypadku wygrał karmel :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bym najchętniej wszędzie dodawała karmel. ;)

      Usuń
  3. Nie mogłam się powstrzymać i kawałek sobie uchlastałam, bo jak tu się powstrzymać przed taką puszystą pokusą ...... ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super ciacho, bradzo puszyste, ostatnio wypróbowałam twarożek sernikowy z lidla, sernik pięknie wyszedł:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się , że ciasto się udało :)

      Usuń
  5. Przymierzam się do zrobienia tego przepysznie wyglądającego serniczka :-). Zastanawiam się jednak, czy dodawała Pani kiedykolwiek do niego kawałki brzoskwiń z puszki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. muszę przyznac , że nie próbowałam , ale myślę , że sernik nic nie straci na jakości smaku a byc może będzie jeszcze lepszy ;)Tylko w tym wypadku proponowałabym polewę np. czekoladową :)

      Usuń
  6. Witam. Czy składniki na mase serowa muszą być w temperaturze pokojowej? Bo gdzies przeczytałam że tak właśnie powinno się robic aby sernik wyszedl idealny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej tak :) nie dodałam tego w poście , ale rzeczywiście , żeby sernik nie opadł , używa się składników w temp. pokojowej . Pozdrawiam
      P.S dodam tą uwagę w poście :)

      Usuń
  7. Bardzo dziękuję za odpowiedź :) No i cieszę się, że przydała się moja uwaga :) Planuję na święta upiec ten serniczek. Na pewno jest przepyszny. Szczerze powiem, że nie mam doświadczenia z sernikami, chociaż początkującą w pieczeniu nie jestem. Ale trochę się obawiam tego przedsięwzięcia. Mam nadzieję, że wszystko się uda. A proszę mi jeszcze powiedzieć, ten spód to taki bardziej kruchy jest czy jaki? Również pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co dziękować :) prowadzę bloga też między innymi po to , aby dzielić się uwagami z innymi, którzy czytają to co tworzę ;) i jestem szczęśliwa , że ktoś próbuje to co mi i mojej rodzinie bardzo smakuje :)
      Jeśli chodzi o pytanie odnośnie spodu sernika to tak, jest to ciasto kruche :)

      Usuń
    2. Ja też swego czasu miałam w planach założenie bloga kulinarnego. Kocham piec i gotować i chciałam dzielić się tym z innymi. Ale ja mam niestety raczej słomiany zapał :) Nie starczyłoby mi go na sumienne i systematyczne prowadzenie takiego bloga. Może kiedyś wrócę do tego pomysłu. A póki co korzystam z tego, że inni są zdeterminowani w prowadzeniu swoich blogów, bo często na takowe zaglądam poszukując kolejnych kulinarnych inspiracji. A już w ogóle przyjemnie się je czyta gdy prowadzą je tak sympatyczne osoby jak pani :) Nie znam pani ale to widać po tym w jaki sposób odpowiada pani czytelnikom. To się bardzo ceni :)

      Usuń
    3. Bardzo dziękuję za tak miłe słowa, na takie opinie się czeka i takie słowa uskrzydlają :)
      Dla uściśnienia jeszcze Pani pytania odnośnie spodu ciasta to jest to spód biszkoptowo- kruche.
      Zachęcam Panią do założenia swojego bloga i proszę o podzielenie się ze mną swoim dziełem :).
      Bardzo serdecznie pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt , jeśli nie będziemy miały już ze sobą kontaktu blogowego ;)

      Usuń
    4. Dziękuję i ja również życzę Pani Wesołych Świąt, pełnych cudownych, magicznych chwil w gronie najbliższych. A także kolejnych pomysłów na ciekawe przepisy :) Dam znać jak wyszedł sernik :) Ale o smak jestem spokojna. Samo zdjęcie tego cuda, sprawia że ślinianki szybciej pracują ;) Pozdrawiam

      Usuń
  8. Witam, chcialam sie dowiedzieć czy stwierdzenie "dodać budyń" oznacza dodanie gotowego budyniu tzn zagotowanego z mlekiem czy w sypkiej formie? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam, należy dosypać 2 budynie w sypkiej postaci. Życzę Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam, mam pytanie odnośnie tej polewy karmelowej. Czy to jest masa karmelowa bądź krówkowa z puszki, i rozsmarowuje się po upieczeniu czy też jakaś polewa własnej roboty którą się piecze razem z ciastem ? Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, hmmm dobre pytanie :) otóż nie napisałam a użyłam tej samej polewy co do sernika z polewą kajmakową http://smakolyki-moniki.blogspot.com/2013/05/sernik-z-polewa-kajmakowa.html tzn. puszka karmelu + 4 łyżki śmietany kremówki ). Wesołych Świąt :)

      Usuń
  11. zabieram się za zrobienie sernika w piatek w sobotę dam znać jak wyszedł ale wygląda apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  12. czy jeśli położę na wierzch kruszonkę to nie wpadnie w ciasto serowe bo ten ser jest taki puszysty

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie ryzykowałabym jednak z położeniem na sernik kruszonki, gdyż masa serowa jest tak delikatna , że niestety mogłaby zapaść się w ser.

    OdpowiedzUsuń
  14. Piekłam dziś i cały wyladował w śmieciach... zakalec i surowy ser... płakać mi się chce, bo wyglądał na blaszce pięknie wręcz cudownie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sernik ma do to do siebie, że najlepiej smakuje na następny dzień. To znaczy , musi swoje "odstać". Nie można go kroić zaraz po pieczeniu. Spód ciasta można wcześniej podpiec. Wszystko zależy jaki mamy piekarnik i jak piecze. A jeszcze chciałam się spytać , ile czasu go Pani piekła?
      Szkoda , że Pani sernik wyrzuciła , bo pewnie byłby dobry.
      Pozdrawiam

      Usuń
  15. tak to prawda sernik swoje odstać musi ja piekę wieczorem i wyjmuje dopiero następnego dnia. Co jeszcze ważnego- kupować dobry ser a nie najtańszy. Jeśli ser 1kg w wiaderku kosztuje koło 6-7zł to uwierzcie mi nie jest to ser tylko jego resztki i śmietana. Za dobry ser mielony trzeba zapłacić 10zł i w górę. Robiłam plany tech.-fin nie jednej przetwórni mleczarskiej i co nie bądź wiem.
    A ten z tego przepisu wychodzi rewelacyjny. Dziękuje bardzo za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  16. wlasnie go pieke jutro napisze jaki wyszedl

    OdpowiedzUsuń
  17. Wczoraj upiekłam ten sernik - wyszedł obłędny. Wielkie dzięki za przepis, podejrzewam, że to będzie od tego roku jeden z naszych stałych świątecznych elementów, a i bez okazji pewnie też upiekę. Tylko nakładanie ciasta nie określiłabym mianem wlewania, bo ciastem raczej wyklejałam brytfannę. Moja rada dla tych, którzy robią z gotowego sera w wiadereczku - jeżeli konsystencja jest zbyt rzadka i boimy się, że nie ciasto wyjdzie polecam dodać odpowiednią ilość kaszy manny. Druga sprawa pieczenie w tej a nie innej temperaturze, piekarnik tradycyjny bez ustawiania temperatury raczej się nie sprawdzi i ostatnia rzecz, tak, jak to zostało wspomniane najlepiej ciasto zostawić w piekarniku i kroić następnego dnia. Jeszcze raz dziękuję za cudowny przepis.

    OdpowiedzUsuń
  18. czy do sera można dodać rodzynki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę , że rodzynki nie będą bardzo przeszkadzać i jak ktoś lubi to dlaczego nie :) ale dużo bym ich nie dodawała bo serniczek może stracić puszystość .

      Usuń
  19. Przepis prosty , sernik pyszny , puszysty niebo w buzi :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam , czy na spód można dać herbatniki zamiast kruchego ciasta ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdaleno szczerze mówiąc , to nie wiem czy herbatniki nie za bardzo namiękną i nie będzie takiego efektu jaki być powinien :) możesz spróbować , bo smak sernika jest rewelacyjny :)

      Usuń
  21. A co z brzoskwiniami ? Zastanawiam się czy to dobra opcja

    OdpowiedzUsuń
  22. Sernik pyszny :) ale niestety w czasie pieczenia popękał i opadł :( nie wiem dlaczego, bo robiłam wszystko jak w przepisie i zostawiłam go do wystygnięcia w piekarniku

    OdpowiedzUsuń
  23. Byc moze zalezy to od sera jakiego sie uzywa. Ciesze sie natomiast,ze mimo tego ze opadl to smakowal :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Sernik wyszedł doskonały.Nie dodałam cukru do białek,bo przegapiłam.Ale taki jest dobry,nie za słodki.Mój też opadł,ale pewnie tak ma być.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super przepis taki to szukałam .Upiekę na święta.

      Usuń
  25. Super przepis. Poprzednie moje serniki to klapa. Ten jest wyjątkowy. Polecam każdemu smakoszowi sernika😊

    OdpowiedzUsuń
  26. Robie taki sam sernik,tylko na spodzie z cherbatnikow,rewelacyjny zawsze wychodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Moniczka czy śmietana kremówka to 18% czy inna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi o smietanke 30% :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  28. Czy śmietanę kremówkę 18% czy inną%

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopisalam juz ;) smietanke 30% :) Pozdrawiam

      Usuń

Bardzo dziękuję za komentarz