20 lutego 2013

Kruche ciasteczka



Jako dodatek do herbatki albo kawy podam przepis na pyszne , kruche ciasteczka :) Nie można im sie oprzeć ;) zapach w domu jak w cukierni :)




                                                           Składniki
                                          300 g mąki pszennej ( 2 szkl. )
                                          200 g masła
                                          150 g cukru ( 2/3 szkl - niecała szklanka. )
                                          2 łyżeczki  cukru  waniliowego
                                          płaska łyżeczka proszku do pieczenia
                                          4 żółtka
                                          szczypta soli


 

Mąkę wymieszać z płaską łyżeczką proszku do pieczenia. Dodać masło , posiekać z mąką, dodać żółtka , cukier , 2 łyżeczki cukru waniliowego i szczyptę soli.Zagnieść ciasto , uformować w kulę, owinąć folią spożywczą i wstawić do lodówki na ok. 1 godz.
Ciasto rozwałkowac na grubośc ok. 0,5 cm i wycinac ciasteczka foremkami jakimi dysponujemy .
Piec na blasze posmarowanej tłuszczem i posypanej mąką w temp. 180 C przez ok. 10 -15 minut.
Gotowe ciasteczka mozna udekorowac polewą czekoladową bądż konfiturą.

Smacznego.

 

14 komentarzy:

  1. Ciasteczka są rewelacyjne, polecam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również polecam,pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam już dwa razy,polecam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Robilam dzisiaj super...polecam

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasto w lodowce, ale mam taki pytanko... Mialam dodac 2/3 czyli niecala szklanke cukru czy 2 lub 3? :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdecydowanie 2/3 szkl. cukru czyli niecała szkl. . Przy użyciu 2 albo 3 szkl. cukru , przy mojej sympatii do słodkości , nie dałabym rady ich zjeśc , byłyby za słodkie ;)

      Usuń
    2. Dzieki bardzo ;) co blondyna to blondyna, na szczescie dalam niecala szklanke i wyszly pyszne.

      Usuń
  6. bardzo fajne te ciasteczka, ja je zrobię

    OdpowiedzUsuń
  7. Zabieram się za robienie. Ciekawa jestem efektu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja własnie wstawiłam ciasto do lodówki,ciekawe jak wyjda

    OdpowiedzUsuń
  9. Pychaaa pierwszy raz robilam ;)))) dzieki za przepis ;**

    OdpowiedzUsuń
  10. Chłodzą się... Zobaczymy efekt końcowy. Dam znać. Robię test przed urodzinami córki i wolałabym żeby były dobre.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz