12 lutego 2013

Krem serowy z klopsikami



Smaczny , sycący , kremowy... tak w skrócie , można opisac wrażenia podczas delektowania sie tym przysmakiem :). Przepis przez przypadek zobaczyłam w EG :) Troszeczkę zmodyfikowałam , ale efekt jest jak najbardziej udany :) Polecam , wypróbujcie i Wy :) w sam raz na walentynkową kolację i nie tylko :)


Składniki:

- 0,5 kg piersi kurczaka
- 2 średnie cebule
- 1 por
- 3 serki topione śmietankowe ( kremowe )
- 2 łyżki masła
- 2 łyżki koperku
- 1 jajko
- 3 łyzki bułki tartej
 - pieprz i sól


W garnku rozpuszczamy łyżkę masła, dodajemy pokrojoną drobno 1 cebulę i pora . Gdy te składniki sie zeszklą , zalewamy 2 litrami bulionu. Następnie wrzucamy 3 serki topione. Gotujemy do momentu rozpuszczenia sie serków. Wszystko miksujemy blenderem albo mikserem.



W międzyczasie mielimy piersi z kurczaka , dodajemy podsmażoną cebulkę i pokrojony koperek , jajko i 3 łyżki bułki tartej. Całośc wyrabiamy i formujemy małe kuleczki obtoczone w mące i wrzucamy do gotującego się wywaru serowego. Gotujemy do momentu wypłynięcia tych klopsików.

 My jedliśmy z grzankami , ale można podac również z pieczywem.
 

2 komentarze:

  1. Kiedyś próbowałam robić zupę z dodatkiem serków topionych, ale teraz już nawet nie pamietam, jaki jest na nią przepis.
    Zastanawia mnie, jak smakuje ten krem - chętnie podałabym go z groszkiem ptysiowym.

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zachęcam do wypróbowania :) ma delikatny , kremowy , serowy smak . Nam bardzo smakuje :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz