15 lutego 2013

Łazanki z kapustą kiszoną i kiełbasą

Uwielbiamy makaron pod każdą postacią :) dlatego też dzisiaj, makaron u nas zagościł w postaci łazanek z kapustką kiszoną i kiełbaską . W naszej rodzince wszyscy lubią kiełbaskę oprócz mnie , więc ograniczyliśmy jej ilośc do minimum :). Danie to jest nie tylko bardzo smaczne , ale dośc szybkie w przygotowaniu :)





Składniki dla 4 osób.

Potrzebne są :
- makaron typu łazanki ( ja użyłam ) 440 g - opakowanie
- 0,5 kapusty kiszonej ( jeśli kapusta jest bardzo kwaśna to przelac ja wodą )
- średnia cebula
- 30 dag kiełbasy podwawelskiej
- sól i pieprz
- oliwa

Ugotowac makaron w osolonej wodzie .
Kapustę pokroic drobno. Na patelni rozgrzac 2 łyżki oliwy i wrzucic pokrojoną kapustę. Podmsazyc ok. 5 minut. Następnie zalac 2 szkl. wody i dusic ok. 2o minut.
W międzyczasie kroimy cebulę i kiełbasę w kosteczkę . Na oddzielnej patelni podsmażamy je i wrzucamy do kapusty. Pod koniec duszenia zwiększyc  gaz , żeby woda odparowała z kapusty .Doprawiamy solą i pieprzem do smaku i dokładamy wczesniej ugotowany makaron . Chwilę podgrzewamy z makaronem i podajemy gorący .
Do udekorowania można użyc natki pietruszki .

 
Smacznego .

15 komentarzy:

  1. ja dodaje jeszcze pieczarki i troszkę przyprawy do bigosu. pycha

    OdpowiedzUsuń
  2. dzisiaj upichcę, bo wygląda palce lizać. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wczoraj pisałam, że upichcę. Tak zrobiłam i wyszło przepyszne. Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  4. a jak ktos ma kuchenke elektryczna to jak ma zwiekszyc gaz ? :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w takim przypadku proponowałabym zwiększyc moc ;)

      Usuń
  5. Dzisiaj wypróbuję przepis ale na pewno wszystko się uda i będzie pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja dodaje grzyby i trochę boczku. Kiełbasę cebulę boczek i grzyby przesmazam na smalcu i dodaje do makaronu i kapusty. Doprawiam sporą ilością pieprzu i solą lub vegeta

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie potrafię gotować, ale 8 miesiąc ciąży skłania mnie do eksperymentowania... Mam takiego smaka na łazanki, że zakupując wszystkie składniki podejmuje się wyzwania :D kapuśniak mi wyszedł Więc łazanki nie będą takie niemożliwe, tak myśle... I myślę, że to świetny przepis, DZIĘKUJĘ! :) a 'szkoła gototowania' napewno przyda się przy dziecku Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W pełni się zgadzam :) życzę powodzenia w dążeniu do celu i szczęścia z dzieciątkiem przy boku :) Pozdrawiam

      Usuń
  8. Jutro ja sprubuje sil trzymajcie kcuki

    OdpowiedzUsuń
  9. Robię teraz, oczywiście trochę zmodyfikowany ale i tak baza jest ta sama, jestem pewna, że wszystko zjedzą, te moje glodomory. Uzywam maszynki elektrycznej, troche inaczej niz na gazowej, bo zmniejszyć siłe grzania jest trudniej niż na gazówce, znaczniej dłużej stygnie nagrzana płyta, ale na wszystko jest sposób, tylko trzeba chcieć, hmmmm jaki zapach

    OdpowiedzUsuń
  10. To ja dzisiaj robię łazanki i dodam Wasze "eksperymenty" - wszystko brzmi smakowicie :D dzięki :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz