21 stycznia 2013

Pyszne ciasto marchewkowe

Składniki :
- 2 szklanki mąki
- 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- po łyżeczce sody i soli
- po 1/2 łyżeczki cynamonu i mielonych goździków
- 1 i 1/2 szklanki cukru
- szklanka oleju
- 4 jajka
 - 4 szklanki drobno utartej marchwi

- łyżka cukru waniliowego
 - ok. 1/2 szklanki orzechów włoskich lub posiekanych bakalii



Wykonanie :
Mąkę przesiej, wymieszaj z proszkiem, sodą, solą i przyprawami. Oddzielnie ubij cukier z olejem. Wbij do tego, cały czas miksując, po 1 jajku, i dalej mieszając, wsypuj stopniowo mąkę z dodatkami.
Następnie dodaj cukier waniliowy, marchew i orzechy. Jeśli użyjesz bakalii, najpierw wymieszaj je z łyżką mąki ziemniaczanej (nie opadną na dno).
Ja użyłam blachy o wymiarach 24x29, wysmarowałam masłem roślinnym, wysypałam bułką i wlałam ciasto.
W przepisie Pani Ireny, było piec ok. 40 minut w temperaturze 180 stopni, ale jest to już zależne od piekarnika.
Gdy ostygnie, możesz polac czekoladą.

Rada Pani Ireny :
- marchew można łączyc pół na pół z dynią



(c) Irena Gumowska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za komentarz