26 stycznia 2013

Karmelowy przekładaniec

Sobota , prawie , że świateczny dzień ;) to pyszne ciasto się należy :) Ciasto znalazłam w jednej z gazet , przepis pochodzi ze zbioru p.Moniki Mościckiej.



Temp. pieczenia biszkoptu : 180st. C
Czas pieczenia : 40 minut

Biszkopt:
6 jaj
1 szkl. cukru
2 łyżki kakao
1 szkl. + 1 łyżka mąki
2 łyżki oleju
1 łyżka wody
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Masa:
1 puszka mleka skondensowanego "Kajmak"
1 kostka masła
2 paczki herbatników Bonitki



1. Biszkopt
Białka ubij na sztywną pianę , dodaj cukier , żółtka , olej i wodę. Mąkę wymieszaj z kakao i proszkiem do pieczenia.Do wcześniej przygotowanej masy stopniowo dodawaj makę , mieszaj łyżką tak , aby nie powstał grudki.Upieczony biszkopt przekrój na pół.

2. Masa:
 Karmel i masło wymieszaj razem .

3. Kolejnośc układania :
Ciasto - masa - warstwa herbatników - masa - warstwa herbatników - masa - ciasto.







2 komentarze:

  1. Bede wdzieczna za informacje jak zrobic ten karmel w masie

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat ja dodałam gotową masę , ale można też użyc mleka skondensowanego . Należy go gotowac ok. 3 godz. w kąpieli wodnej ( puszkę zanurzyc w wodzie) Otworzyc dopiero po wystygnięciu.

    Słyszałam jeszcze o takim przepisie , ale musze sie przyznac, że jeszcze go nie próbowałam:
    100 g mleka w proszku
    150 g cukru wsypujemy do miski , wlewamy 50 ml wrzącej wody, miksujemy. Póżniej wlewamy 10 g stopionego masła. Masa gotowa :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz